آکادمی شخصیت سازی

وضعیت بیکاری و اشتغال در کشور ما به حدی نگران‌کننده است که دستمایه خوبی شده برای سیاست‌مداران جهت جذب آرای مردم در هنگام انتخاب ، و از طرفی دیگر آمار رسمی و غیررسمی حکایت از وضعیت نگران‌کننده بیکاری در کشور ماست ، البته هشدارهای روانشناسان و جامعه شناسان جایی خود دارد که مرتب تأکید می‌کنند بیکاری رابطه مستقیمی با سایر معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در کشور دارد در این مقاله بنده 4 راهکار و روش برای غلبه بر بیکاری و ایجاد اشتغال و کارآفرینی پیشنهاد می‌کنم ، امید دارم که بتواند مورد استفاده مسئولین و علاقه‌مندان و از همه مهم‌تر جوانان جویای کار قرار گیرد.

1- مهم‌ترین دلیل بیکاری نداشتن دانش و تخصص است ، در حال حاضر ما افراد جویای کار زیادی داریم اما این خیل عظیم بیکاران متأسفانه اکثرا فاقد دانش تخصصی در زمینه خاصی می‌باشند، دانشگاه‌های ما در دهه‌های گذشته فقط مشغول آموزش و ارائه مدرک بودند ولی مهارت تخصصی خاصی را به دانشجویان آموزش ندادند جوانان ایران در حال حاضر دارای عناوین دانشگاهی زیادی ازجمله لیسانس ، فوق‌لیسانس و دکتری دارند اما وقتی نوبت به کار عملی و تولید و انجام کار می‌رسد این توانایی را ندارند .

2- متأسفانه در طول سال‌های گذشته مسئولین محترم زمینه تولید محصولات مصرفی مردم را در داخل کشور فراهم ننمودند و اکثر محصولات موردنیاز از خارج از کشور واردشده است که به نظر بنده این موضوع اصطلاحاً برای کشور(دوسر ضرربوده است.بسیاری از محصولات مصرفی را می‌توان در کشور تولید کرد و اگر جوانان آموزش درستی ببینند و دانش تخصصی تولید محصولات موردنیاز را کسب نمایند اولاً ارز از کشور خارج نمی‌شود و دوما باعث اشتغال جوانان در کشور خواهد شد.

3- کشورهای خارجی همیشه خواستند کشور ما را در زمینه تولید داخلی و خودکفایتی عقب نگه‌دارند و به هر ترفند و حیله‌ای مانع آن شدند که جوانان ایرانی توانایی تولید محصولات رادر داخل کشور نداشته باشند.چرا که بتوانندمحصولاتخود را به کشور ما بفروشند و باعث پیشرفت و اشتغال در کشور خودشان شوند. اینجا مردم و مسئولین کشور بایستی هشیار باشند و در برابر فشارهای کشورهای خارجی مقاومت داشته و باور توانایی تولید محصولات در داخل کشور و همچنین زمینه این کار را برای جوانان ایجاد نماید.

4- چهارمین راهکار غلبه بر بیکاری و ایجاد اشتغال ، داشتن باورهای مفید و ارزشمند و مثبت در جوانان است که بدانند که بایستی مدام کار و تلاش کرده و به‌هیچ‌عنوان از شکست نهراسند و تنبلی و اهمال‌کاری را کنار گذاشته و با تلاش ، کار و امید بدانند که می‌توانند موفق شوند.

                                                                                                                                                                                 شاد و پُر پول باشید
                                                                                                                                                                   کوروش سلطانی مبتکر روش CSSLife

دوست عزیز برای اطلاع از مکان و زمان همایش‌ها و دوره‌ها در شهر شما لطفا اطلاعات خود را در فرم زیر برای ما ارسال نمایید تا در اولین فرصت اطلاعات لازم برای شما ارسال شود.

[ninja_forms id=1]

کوروش سلطانی

note