آکادمی شخصیت سازی

سازمان بهداشت جهانی تعریف جالبی از « سلامت روان » دارد !

« توانایی رفتار مثبت و سازگارانه با مسائل و چالش‌های زندگی » مهارت جامع در حقیقت یاد می‌دهد که ما چطور می‌توانیم این توانایی را در خود ایجاد نمائیم ؟


مهارت‌های جامع توانایی‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند در جنبه‌های مختلف زندگی و موقعیت‌های گوناگون آن درست و منطقی عمل نمائیم بطوریکه با خود و دیگران مثبت و سازگارانه ارتباط برقرار کرده و بدون خشونت و از طریق مسالمت‌آمیز و پرداخت کمترین هزینه مسائل و مشکلات بیش آمده را حل نماییم.

چرا یادگیری مهارت‌ها جامع مهم هستند؟
شما فکر کنید ، آیا انسانی روی این کره خاکی پیدا می‌شود که در زندگی خود با مسائل و مشکلات مختلفی در حوزه روانشناسی مثل ترس ، استرس ، عدم آگاهی ، اختلافات خانوادگی ، فشارهای روحی و روانی و همچنین مسائل در حوزه سلامت جسم مثل انواع بیماری‌ها ، تغذیه ، اضافه‌وزن و مسائل در حوزه کسب‌وکار ، بی‌پولی ، کمبود درآمد اشتغال ، بیکاری ، تورم ، هزینه‌ها و …. برخورد نکرده باشد قطعاً تائید می‌کنید که همه ما به هر نحوه واکنش و برخورد هر یک ما انسان‌ها با این مسائل است که نتیجه‌ای متفاوت در بردارد. ممکن است فردی در برابر فشارهای روحی و روانی یک‌راه حل خطرناک و آسیب‌پذیر را انتخاب کند که آینده خود و خانواده را وارد یک چالش جدی کند و از طرف دیگر ممکن است که فرد دیگر در برابر همین مسئله یک‌راه حل منطقی ، سازگار و مثبت را برگزینید که می‌تواند نتیجه‌ای خب ، مثبت و ارزشمند را در برداشته باشد. این بستگی دارد ما چه چیزی درگذشته درباره این مسئله و مشکل یاد گرفته باشیم ، یادگیری‌ها خیلی مهم هستند اگر ما یاد گرفته باشیم که در برابر مسائل زندگی ، رفتار پرخطر از خود نشان دهیم پس همان کار را انجام خواهیم داد و اگر یاد گرفته باشیم که یک عکس‌العمل درست ، منطقی و عقلانی از خود بروز دهیم پس نتیجه آن سلامت و دوری از آسیب برای ما و اطرافیان خواهد بود. اگر ما در زندگی به این نتیجه برسیم که یادگیری و توانایی ما در برابر مشکلات غیرعقلانی و ناسازگارانه و آسیب زاست کاری که باید انجام دهید این است که دانش و اطلاعات خود را در مورد مهارت‌های جامع موفقیت در زندگی افزایش داده آنها را آموزش ببیند و با تمرین و استفاده از تکنیک‌های مختلف سعی نمائیم که بر مهارت‌های 5 گانه مسلط شده تا بتوانیم از این به بعد هر وقت با مسائل و مشکلاتی که قطعاً پیش خواهد آمد بتوانیم عکس‌العمل خوب از خود نشان دهیم.

در پایان جهت استفاده بهتر از مهارت‌های جامع موفقیت در زندگی توجه شمارا به این نکات جلب می‌نمایم:
1_ باور کنید که زندگی مساوی است با مشکل و حل مشکل
2_ سعی کنید به راه‌حل مشکلات و مسائل زندگیتان توجه کنید نه به چرایی آنها
3_ سعی کنید نکات مثبت و ارزشمند هر مشکل را شناسایی کنید و از آن در جهت رسیدن به خواسته‌هایتان استفاده کنید.
4_ کمال‌گرا نباشید همین‌که چند قدم ساده برای رفع مشکل بردارید اهمیت فراوانی دارد و مطمئن باشید در ِآینده قدمهای بهتری بر خواهید داشت.
5_ سعی کنید برای رفع مشکل و حل مسائل زندگیتان از افراد مثبت ارزشمند و مشاورین دلسوز کمک بگیرید بعضی از مواقع حرف زدن و درد دل کردن با افراد دست و مشاور نیمی از مشکل را برطرف می‌کند.

                                                                                                                                                                                     کوروش سلطانی
                                                                                                                                                                            مدرس و مبتکر روش CssLife

دوست عزیز برای اطلاع از مکان و زمان همایش‌ها و دوره‌ها در شهر شما لطفا اطلاعات خود را در فرم زیر برای ما ارسال نمایید تا در اولین فرصت اطلاعات لازم برای شما ارسال شود.

[ninja_forms id=1]

کوروش سلطانی

note