آکادمی شخصیت سازی

یکی از آرزوهای هر انسانی در طول زندگی خود موفقیت است. موفقیت یعنی رسیدن به خواسته‌های خود. حال تعریف موفقیت از دیدگاه هر انسانی متفاوت است؛ فردی آن را داشتن شخصیت سالم، اعتمادبه‌نفس بالا و روحیه خوب می‌داند. شخصی موفقیت را پول و ثروت، موقعیت و جایگاه اجتماعی می‌داند. انسان دیگری تحصیلات، پست و مقام، خانواده و زندگی مشترک خوب می‌داند.

پس از ۱۵ سال فعالیت در حوزه روانشناسی و موفقیت، تحصیلات در رشته روانشناسی، برگزاری بیش از ۵۰۰ رویداد مختلف در حوزه‌های روانشناسی و ارتباط با حداقل ۲۰۰ مدرس و متخصص و همچنین علاقه‌مند به پژوهش و بررسی در زمینه موفقیت، همواره به پاسخ این پرسش فکر کرده‌ام یک انسان موفق چه خصوصیات و مهارت‌هایی به‌طورکلی باید داشته باشد؟ چه توانمندی‌های در یک انسان بایستی باشد که ما او را فردی موفق بدانیم؟

 icon-arrow-circle-down  به این نتیجه رسیدم که یک انسان به‌طور نسبی اگر این ۵ مهارت را داشته باشد می‌توان به او گفت موفق icon-arrow-circle-down 

مهارت اول: سلامت روان

شخصیت روانی سالم به‌عنوان فونداسیون زندگی افراد موفق محسوب می‌شود. بدون داشتن این مهارت زندگی تقریباً معنی و مفهومی ندارد. انسانی که آرامش ندارد دائم در اضطراب و استرس و فشارهای عصبی است، اختلال وسواس فکری دارد، شخصیت متزلزل و غیرقابل‌کنترل داردو حتی اگر در بقیه امورات زندگی بتواند به نتایج خوبی برسد که خیلی سخت است بازهم از زندگی خود لذت نخواهد برد. پس داشتن شخصیت روانی نسبتاً سالم و نرمال برای رسیدن به سایر مهارت‌های موفقیت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. حتماً شما دوستان هم تایید می‌فرمایید انسانی که دائماً خشمگین و عصبانی است آدمی که ترس، دلهره و اضطراب وجودش را در اکثر مواقع فراگرفته است نمی‌تواند کسب‌وکار خوبی داشته باشد، نمی‌تواند جسم سالمی داشته باشد، نمی‌تواند پدر یا مادری مناسب برای فرزندانش باشد، حتی نمی‌تواند معنویت ودین خوبی داشته باشد.

مهارت دوم: سلامت جسم

ازآنجایی‌که روان و جسم انسان در یک کالبد قرار دارند، در صورت اختلال در هر یک در دیگری نارسایی به وجود می‌آید برای داشتن روانی سالم حتماً بایستی جسم ما هم سالم باشد. انسانی که ناراحتی‌های مختلف جسمی دارد؛ کم حوصله است، نگران است، عصبی است و از فعالیت‌های مختلف دیگر برای موفقیت باز خواهد ماند. پس برای داشتن روحیه‌ای خوب و مناسب برای داشتن اعتمادبه‌نفس عالی و کارساز برای داشتن اعصابی سالم و راحت باید به پرورش و رشد جسم اهمیت داد.

مهارت سوم: کسب‌وکار و درآمدزایی

همان‌طور که به‌درستی می‌دانید مسئله پول، درآمد و اشتغال در طول زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به‌طوری‌که بیشتر زمان روزانه یک فرد صرف فعالیت‌های کسب‌وکار می‌شود. از طرف دیگر بیشترین انرژی انسان بیشترین درگیری‌ها و اختلافات در سطح افراد، خانواده، اجتماعی و حتی در سطح جهانی بابت مسائل پول و درآمد است. پس لازم است که انسان برای موفقیت نسبی در زندگی به مقوله کسب‌وکار، اشتغال و درآمد نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برای رسیدن به ثروت مناسب و درست، برنامه‌ریزی و استراتژی خوبی داشته باشد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه کسب درآمد نداشتن تخصص افراد جامعه برای به دست آوردن ثروت فراوان است. نداشتن بینش، نگرش و باور درست یکی دیگر از مشکلات در این حوزه است.

در آکادمی گروه سلطانی نگاه ویژه‌ای به مهارت کسب‌وکار و درآمد عالی داریم و با استفاده از متخصصین به داوطلبان؛ آموزش‌های کاربردی که منجر به کسب‌وکار مناسب شود را آموزش خواهیم داد.

مهارت چهارم: زندگی مشترک و خانواده

متأسفانه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف فرهنگی، اقتصادی، تبلیغات مخرب، تورم و شرایط بد زندگی در کشور عزیزمان ایران؛ تشکیل خانواده و اهمیت زندگی مشترک بسیار کمرنگ شده است، که اگر روند به همین صورت پیش رود در سال‌های بسیار نزدیک جمعیت ایران پیر خواهد شد و این تهدیدی بزرگ برای بقای کشور ایران خواهد بود.

تشکیل خانواده ازنظر سلامت روان، سلامت جسم، رشد و پیشرفت شخصیت، بقای نسل و هزاران نکته مثبت دیگر بایستی از طرف سیاست مداران، خانواده‌ها و جوانان جدی گرفته شود. اما اگر خواهان جامعه‌ای مترقی، پیشرفته و سالم هستیم. بایستی به مهارت‌های زندگی مشترک و خانواده اهمیت زیادی داده و آموزش‌های پیش از ازدواج، حل اختلافات زناشویی، مهارت‌های زندگی مشترک و فرزند پروری را جز آموزش‌های ضروری جامعه قرار دارد تا طعم شیرین باهم بودن و زندگی خانوادگی را به کام جوانان شیرین کنیم برای اینکه از تشکیل خانواده و زندگی زناشویی فراری نباشند. ما در آکادمی کوروش سلطانی آموزش‌های مناسب و درست را در این زمینه ارائه خواهیم داد.

مهارت پنجم: معنویت و دین‌داری

شاید برای خیلی‌ها جای بسی تعجب باشد که بنده چرا این مهارت را جز مهارت‌های انسان‌های موفق قرار داده و در آکادمی کوروش سلطانی به آموزش آن می‌پردازم. به باور بنده و بسیاری از ایرانیان عزیز انسان با معنویت آرام‌تر، راحت‌تر مشکلات را حل کرده و هدفمندتر زندگی می‌کند. انسان‌های معنوی منظم‌تر و قانونمندتر زندگی کرده و به خیلی از مسائل و مشکلات جامعه اهمیت بیشتری می‌دهند. به‌طور مثال انسانی که به وجود خداوند مهربان ایمان قلبی دارد، همین ایمان قلبی ترمزی است برای انجام ندادن خیلی از کارهایی که به حقوق دیگران صدمه وارد می‌کند و از طرفی دیگر بنده فکر می‌کنم انسانی که در این دنیا اینقدر به دنبال آرامش، کسب درآمد، راحتی، خانه و … می‌باشد در صورت اعتقاد به دنیای دیگر، نبایستی برای آن هم به فکر آسایش، راحتی و آرامش باشیم؟

 icon-arrow-circle-o-down برای اطلاع از نحوه آموزش هر یک از مهارت‌های فوق، فرم زیر را پر کنید icon-arrow-circle-o-down