آکادمی شخصیت سازی

در علم مذاکره تأکید بسیار زیادی بر گفتگو به‌جای جنگ و جدل است و توصیه می‌شود هنر گفتگو متقاعد کردن طرف مقابل برای خواسته‌های معقول و منطقی که داریم شدنی و بستگی به مهارت و دانش ما در این زمینه دارد.
در ۶ ماه گذشته دنیا در حال جنگیدن با ویروسی است که باجان و مال بسیاری از انسان‌ها بازی کرده تعدادی را به کام مرگ فرستاده و بعضی از کسب‌وکارها را به نابودی کشانده است در بسیاری از کشورها صحبت از ضررهای میلیاردی اقتصاد جهانی است.
به نظر بنده شاید در حال حاضر ما نتوانستیم دارو و واکسن جهت درمان و پیشگیری از ویروس کرونا کشف و تولید کنیم تا اینجا کارهای خوبی انجام‌شده، اما هنوز جهت مصرف عموم تولید و توزیع نشده است پس بهتر است در حال حاضر به‌جای استفاده از عبارت مبارزه شکست و از بین بردن این ویروس یاد بگیریم چگونه با این ویروس کنار آمده وزندگی کنیم.
شیوه‌های جنگ نرم یا همان گفتگوی سازنده و مؤثر را چاره‌ای مناسب‌تر می‌باشد البته معنی این حرف بی‌خیالی و عدم رعایت موارد بهداشتی و فاصله اجتماعی نبوده بلکه مبارزه نه و استفاده از شیوه‌های بدون استرس و خشم و ناراحتی‌هایی است که سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف و اتفاقاً ما را بیشتر آسیب‌پذیر می‌کند.

برای مذاکره و جنگ نرم با کوئید ۱۹ این ۵ مورد را توصیه می‌کنم:

۱_ پذیرش واقعیت ویروس و باور به وجود بیماری‌های مختلف در طول زندگی بشر

۲_ استفاده از شیوه‌های پیشگیرانه به‌صورت جدی و مؤثر و عمل‌گرایی واقعی در این زمینه مثل زدن ماسک فاصله اجتماعی رعایت نکات بهداشتی و غیره

۳_ رهایی از استرس اضطراب فشار روانی ناشی از اخبار و اطلاعات رسانه‌ها و جامعه

۴_ افزایش سیستم ایمنی بدن با استفاده از مواد غذایی ارگانیک ورزش و تفریحات سالم و مؤثر

۵_ پیدا کردن شیوه‌های جدید جهت درآمدزایی و کسب‌وکار برای رهایی از فشارهای مالی به‌منظور افزایش ایمنی بدن

در پایان بار دیگر تأکید می‌کنم بهترین روش در حال حاضر زندگی و هوشمندانه با کوئید ۱۹ است نه تسلیم و بی‌خیالی و عدم رعایت دستورالعمل‌های مؤثر و سازنده

کوروش سلطانی
روانشناس و مبتکر روش CSSlife