آکادمی شخصیت سازی

عجله کار شیطان است؟!

در فرهنگ ما این اصطلاح بسیار رایج است و برای صبوری طرف مقابل زیاد استفاده می‌کنیم. اما من اعتقاددارم عجله یکی از عادت‌های بسیار رایج در بین ما انسان‌هاست و یکی از موانع بزرگ موفقیت است و عادتی بسیار دردسرساز.

یکی از قوانین طلایی این است که برای به ثمر رسیدن هر چیزی زمان خاصی نیاز داریم، به‌طور مثال: میوه در یک بازه زمانی چند ماهه می‌رسد. نوزاد در یک مدت ۹ ماهه متولد می‌شود اگرچه ضرب‌المثلی داریم که به‌طرف می‌گوییم مگر ۷ ماهه‌ هستی.

پس برای موفقیت و رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای خود یکی از شرط‌های موفقیت؛ زمان است.

حتماً شما هم دیده‌اید که بعضی از میوه‌ها نارس هستند و به بازارعرضه می‌شود که داد خریداران را درمی‌آورد. مثلا در نظر بگیرید هندوانه‌ای که خریدید سفید باشد پس مجبور می‌شوید که آن را دور بریزید. همین‌طور اگر ما برای رسیدن به هر موفقیتی (سلامتی، مالی، خانواد‌گی، معنوی) و یا هر چیز دیگر زودتر از زمان تعیین‌شده بخواهیم به آن برسیم موفقیت و خواسته ما کال و نارس است و به هیچ دردی نمی‌خورد و از طرفی دیگر همیشه عجله کردن همراه با دلهره و اضطراب است که نتیجه آن استرس و فشارهای روحی و روانی است که این خود یک مشکل دردسرساز دیگر است. 

نتیجه اینکه قبل از برنامه‌ریزی برای هر خواسته و هدف، زمان لازم را برای آن منظور کنیم نه در زمان گذاری خساست نشان دهیم و نه این‌که ولخرجی کنیم. بلکه فقط زمان لازم را مشخص کنیم.