آکادمی شخصیت سازی

۵ مانع بزرگ برای افزایش عملکرد

اگر عملکرد خود را بالا نبرید هرقدر هم که بااستعداد و خلاق باشید به دلیل انفجار اطلاعات و سلیقه مشتریان قطعاً موفق نخواهد شد. مهم‌ترین نیاز برای بالا بردن بازده کارمان استفاده درست از زمان است. نگهداری از زمان برای کارهای مهم و تأثیرگذار در زندگی ما یک مهارت است.

در اینجا 5 مانع بزرگ در رابطه با موانع افزایش عملکرد و راه‌حل آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنم:

  1. موبایلتان را مدیریت کنید:

وقتی تلفن شما زنگ می‌خورد و یا پیام‌هایی برای شما می‌آید؛ حواستان پرت می‌شود و تمرکز شما به هم می‌ریزد.

راهکار: هنگام کارهای مهم و اساسی و تأثیرگذار به‌هیچ‌عنوان موبایلتان روشن نباشد؛ اجازه ندهید موبایلتان شمارا متوقف کند.

  1. مهمان‌های ناخواسته:

وقتی کسی به‌طور ناگهانی به دفتر شما می‌آید یا تمرکز شمارا در هنگام کار و فعالیت جدی به هم می‌زند، قطعاً زمان شمارا تلف و کارایی شمارا پایین می‌آورد.

راهکار: طوری برنامه‌ریزی کنیم که دسترسی میهمانانتان به اتاق شما غیرممکن باشد و در صورت مزاحمت میهمان ناخواسته باز عذر خواهی بگویید که مشغول یک کار خیلی مهم هستید و باید هر چه زودتر این پروژه را به اتمام برسانید.

  1. جلسات طولانی و غیر مؤثر:

بسیاری از جلسات واقعاً غیرکاربردی است و بیشتر به حاشیه‌ها پرداخته می‌شود.قبل از شرکت در جلسه‌ای از خود سؤال کنید آیا شرکت من در این جلسه نیاز است، چقدر به رشد و پیشرفت من کمک می‌کند، بسیاری از جلسات واقعاً زمان کش هستند.

راهکار: به جلسه نروید مگر اینکه به این باور برسید که برای شما خیلی خیلی اهمیت دارد. جلسات را با حداقل زمان ممکن برگزار کنید. حاشیه‌ها را از جلسات حذف کنید.

  1. حوادث غیرمنتظره:

پیش می‌آید درست درزمانی که شما مشغول یک کار بسیار مهم و ارزشمند هستید اتفاق ناخواسته‌ای می‌افتد که شمارا برای مدت کوتاهی یا طولانی از کارتان دور می‌کند.

راهکار: باید بدانید که آیا شما می‌توانید خونسردی خود را حفظ کنید و کارتان را ادامه دهید. برای  حفظ آرامش خود یک لیوان آب‌خنک بخورید، چند نفس عمیق بکشید و به کارتان ادامه دهید؛ مگر اینکه واقعاً به وجود شما نیاز فوری باشد.

  1. غلبه بر تنبلی و اهمال‌کاری:

پشت گوش انداختن واقعاً قاتل افزایش عملکردها در کار وزندگی است مغز ما خاصیتی دارد که لذت آنی را به هر چیزی ترجیح می‌دهد.

راهکار: سعی کنیم با انجام یک‌تکه کوچک از کاری مهم که می‌خواهیم انجام دهیم اما تنبلی می‌کنیم را زودتر انجام دهیم. اگر فقط شروع کنیم ادامه آن بسیار آسان است.

 

عملکردتان روز افزون

کوروش سلطانی

روانشناس