آکادمی شخصیت سازی

البته که ویروس کرونا بسیار خطرناک و دشمن جان انسان‌هاست؛ اما ما در این مقاله قصد داریم از نگاه دیگر به پیام‌های این ویروس توجه کنیم و بتوانیم درس‌های برای موفقیت بگیریم. به اعتقاد بسیاری از محققان موفقیت و روانشناسی و باورهای مذهبی ما مسائل و مشکلات و بیماری‌ها حامل پیام‌ها و نکات آموزنده و انگیزاننده برای بشریت می‌باشند؛ و اما درس‌های که می‌توانیم به نفع خودمان از ویروس کرونا بگیریم.

1_ جدی گرفتن نکات و توصیه‌های بهداشتی و توجه و اهمیت به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا و زمین: بسیار از ما انسان‌ها به‌خصوص ما ایرانی‌ها خیلی به توصیه‌های بهداشتی قبل از ویروس کرونا اهمیت نمی‌دادیم و محیط‌زیست خود را به طرز وحشتناکی آلوده می‌کردیم، انسان مختار نیست که هر چیزی را بخوری، هر چیزی را بنوشید. اگر حافظه ما یاری دهد و کمی به گذشته نگاه نکنیم مثلاً نیمه شعبان سال 98 یا سیزده به در سال 98 چقدر بی‌محابا در کف خیابان انواع ظروف پلاستیکی را پخش می‌کردیم. چقدر طبیعت را با انواع زباله‌های مختلف آلوده می‌کردیم. رودخانه‌ها را یادتان هست چقدر مملو بود از آشغال‌های ما آدم‌ها این‌قدر رعایت نکردیم تا ویروس کرونا به داد آن‌ها رسید. دیدید امسال طبیعت چه نفس راحتی از دست ما کشید، یادتان هست در بندرانزلی چقدر پرنده را نابود کردیم، چقدر آب دریا را آلوده کردیم، ویروس کرونا نجات‌دهنده این طبیعت زیبا بود، درست است این‌یکی از فواید ویروس کرونا است.

2_ ویروس کرونا برای ما ثابت کرد که ازنظر تاوَن فرقی بین غنی و فقیر، مدیر و کارمند، مسئول و کارمند و وزیر و … وجود ندارد و این می‌تواند درسی برای ما انسان‌ها باشد که بین انسان‌ها تفاوت قائل نباشیم. در نظر بگیرید اگر یک چهره، یک فرد پولدار، یک وزیر و مسئول به سازمان‌ها و ادارات مراجعه کند چه طوری برای او تعظیم می‌کنیم و کارش را سریع راه می‌اندازیم و اگر ی فرد کارگر و فقیر مراجعه کند چه جوری با او برخورد می‌کنیم. چه جوری یک آمریکایی یا اروپایی را به افغانی و آفریقایی ترجیح می‌دهیم.

3_ درس سوم ویروس کرونا برای ما انسان‌ها طمع‌کاری و مال‌اندوزی و دست‌اندازی به حقوق مالی دیگران است. چرا بعضی از افراد در همین کشور ما باید رزق روزانه خود را در سطل‌های زباله جستجو کنند اما بعضی‌ها حساب‌های خود را به‌صورت میلیاردی از حق‌وحقوق دیگران انباشته کنند، چرا بعضی‌ها در ناز و نعمت و سفره‌های رنگین داشته باشند اما بعضی‌ها فقیر و بی‌چیز، بله ویروس کرونا به ما هشدار می‌دهد که نباید بازور و نیرنگ و قدرت حقوق دیگران را از آن خود کنیم، روزی افراد فقیر، کودکان کار و دیگران در سطل‌های زباله نیست در سفره رنگین و کاخ‌های افرادی است که با چپاول، زور – قدرت و اختلاس حقوق دیگران را ضایع می‌کنند، ویروس کرونا چنان ضربه‌ای به سرمایه‌داران و افراد ثروتمند بی‌درد زده است که امیدوارم به خود بیایند و به‌اندازه حقشان از سفره خداوند استفاده کنند و به حقوق دیگران احترام بگذارند افرادی هستند در گوشه و کنار این مملکت در روستاهای دوردست که با مشکلات بسیار تا بسیار زندگی می‌کنند، این ثروتمندان زورگو ویروس کرونا هشداری است برای بازگرداندن حقوق گرسنگان.

4_ پیام دیگر کرونا به سودجویان، احتکار کنندگان و دلالان می‌باشد کسانی که در سال‌های گذشته با بازهای مختلف اقتصادی مایحتاج عموم مردم را با دغل و نیرنگ احتکار می‌کردند و آن‌ها را با چندین برابر قیمت معمول به مردم می‌فروختند، یادتان هست، بازار خودرو و بازار پوشاک، خواروبار و قیمت لبنیات را دلالان بازار چگونه بالا و پایین می‌کردند و در همین بلای کرونا قیمت ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده چگونه افزایش پیدا کرد به صورتی که قیمت ماسک 4 هزارتومانی را 40 هزار تومان رساندند. چگونه بود که چندروزه همه این اقلام نایاب شد و ابتدا سر از انبارهای احتکار کنندگان درآورد. امیدوارم پیام ویروس کرونا را این افراد درک کنند و درس عبرت بگیرند. یادتان باشد چه پزشکان و پرستارانی در بیمارستان‌ها ماسک و لباس و مواد ضدعفونی نداشتند اما شما آن‌ها را برای سفرهای رنگین خودتان احتکار کرده بودید.

5_ اما درس پنجم کرونا به نظرم ما انسان‌ها خیلی از خدا دور شدیم، به پیام و سخن‌های خداوند گوش نمی‌دهیم. وجود خدا را در لحظه‌های زندگی خود احساس ‌نمی‌کنیم، قدرت و عظمت و نظارت خداوند را برجهان هستی فراموش کرده‌ایم، دیگر یادمان رفته که این جهان صاحبی دارد و دروغ، اختلاس، دزدی، چپاول و بی‌نظمی حدی دارد و مالک هستی هرزمانی اراده کند ترمزدستی این کجروی‌های انسان را می‌کشد. چرا یادمان رفته که خداوند حضور دارد و به دستورات خداوند برای بهتر زندگی کردن گوش نمی‌دهیم.


شاید پیام این ویروس یادآوری باشد برای ما انسان‌ها که بیاییم یک‌بار دیگر به‌فرمان و دستور آفرینده خود برای بهتر زندگی کردن اهمیت بدهیم، خداوند به ما نیاز ندارد این ما هستیم که به دستورالعمل‌ها و برنامه‌های خداوند برای زندگی قشنگ و زیبا نیاز داریم، خداوند به ما فرمان می‌دهد «ای انسان دروغ نگو» ما چه قدر دروغ می‌گوییم؟! خداوند از ما می‌خواهد حق‌وحقوق یکدیگر را رعایت کنیم، چه قدر از حق بیچارگان در حساب‌های میلیاردی ثروتمندان جمع شده؟! خداوند توصیه می‌کند همدیگر را نکشید در همین چند سال گذشته چه قدر در سوریه، عراق، افغانستان، چین و… فرزندان و کودکان کشته شدند، آیا ویروس کرونا «پیام‌آور است»
چه قدر منابع غنی ملت‌های بیچاره توسط زورگویان و استعمارگران در پایتخت‌های پرزرق‌وبرق جهان استفاده‌شده، چرا ملتی مانند افریقا، عراق، افغانستان و … نفتشان بایستی صرف عیش و نوش دیگران شود، چرا مافیای جهان از کرونا نمی‌ترسد؟ بله البته که کرونا پیام‌آور است؟!